?Нағыз жеңіс – қателік жасамауда емес, нағыз жеңіс – сол қателікті қайталамауда! ⠀ ?Қателікке бой алдырған кезде жеңіске апарар есік жабылып қалды деп уайымға салынба! Бәлкім сенің нағыз жеңісің сол қателіктен бастау алуы мүмкін. ⠀ ?Ең бастысы сол қателікті қайта жасаудан сақтан. Өйткені қайталанған қателік сенің өмірлік дағдыңа айналуға бір табан жақындай түседі. Сүрінбейтін тұяқ жоқ. Бұл жалпыға ортақ заңдылық. Алайда бір жасаған қателігін қайта жасамайтын адам аз. Бұл енді мықтылық пен әлсіздік мәселесі.
? Әптиек – мұсылманша сауат ашуға арналған оқулық түрі. Һәфтиек сөзі парсы тілінен аударғанда «жетіден бір» деген мағынаны білдіреді. Әптиек Құранның жетіден бір бөлігін, яғни соңғы жағын қамтиды. Ескі оқу тәртібі бойынша шәкірттер араб әліппесіндегі 28 қаріпті жекелеп жаттап болып, араб тілінің бастапқы ереже-қағидаларымен танысып, иманшарт оқып, Әптиектің сүресін бітіріп барып, Құранға түсетін болған. ⠀ ? Ертеректе дәстүрлі ортадағы мұсылмандардың сауат ашу деңгейі әртүрлі және оқыту әдісі күрделі болғандықтан, Әптиекті түгел игеру қиыншылық тудырған. Ал Әптиекті түгел түсініп, толық меңгерген шәкірттің Құранды және басқа да діни мәтіндерді танып кету мүмкіндігі жоғары болды.
?Кедей адам бар өмірін әркімге бір жалтақтап, бір үзім нан табу үшін қиындықтардың ішінде өткізеді. Бала-шағасын жақсы оқу орындарында оқытуды армандайды. Бірақ әттең қол қысқа. Солардың бір күндік нанын тауып берсе, оған да шүкір! ⠀ ?Күлмейтін адам бола ма?! «Немесе күлкісіз өмір жоқ» демекші, кедейдің бір күлген сәтін көріп, тіпті олардың осы сәтін суретке түсіріп алып, солардың есебінен мал тауып отырған пысықай адамдар өздерінің ұрлығын бүркемелу үшін: «Міне, көрдіңдер ме! Бұлар кедей болса да бақытты! Мал-дүние, байлық – адамды бақытты ете алмайды», – деп, құдды бір жаңалық ашқандай жер жаһанға айғай салады. Сөйтеді де «кедейге қол ұшын беру» деген жауапкершілікті өздерінен ысырып тастайды.
☘️Бірде бір кісі Қожанасырды көріп қалып, оны сөзге тартыпты: – Қожеке қайда шықтыңыз? – Базарға. Сауда жасап келмекке. – Жұрт сізді тақыр кедей деуші еді. Қолыңызда не жетектеген малыңыз, не тауарыңыз жоқ, сонда не сатып, не алмақсыз? – Еее, шырағым, иесіне өз затын сатып, пайда тауып қайтпаймын ба? Оның несіне таң қаласың? – Иесіне өз затын сатқаны несі? Бұл қалай сонда?
Жаратушы адамдардың әрқайсына әртүрлі қарым-қабілеттерді берген. Біреу физикалық тұрғыдан күшті болса, біреу моральдық тұрғыда күшті. Бір адам майын тамызып сөйлеуге шебер болса, екінші бір адам жазуға көбірек бейім. Біреу шапшаң, біреу жайбасар, бірақ тиянақты.
❄️Дүние жаралғалы ақ пен қараның, жақсы мен жаманның тартысы жалғасып келеді. Қоғам болғаннан кейін ол жерде жақсылық та, жамандық та болып жатады. Кейде жамандықтың таразысы ауыр тартып кетеді.
?Жаратушының адам баласына берген нығметтерін санап тауысу әсте мүмкін емес. Сол нығметтердің ішіндегі ең айрықшасы – уақыт.
?Адам өмірінің әр кезеңі өзінше мәнге ие. Әр кезеңнің өзіне тән қызығы мен қиындығы бар. Соның ішінде жастық шақтың орны ерекше. Жалпы өмірдің ең маңызды әрі қызыққа толы кезі – жастық шақ. Себебі жастық шақта үйренген білім мен жинаған тәжірибе тасқа қашалған жазу іспетті. Оңайлықпен ұмытылмайды.
?Баяғыда бір ұстазымыз айтқан еді «Бір істі бастаған адамның бағасы – ол істі қалай аяқтағанмен өлшенеді» деп. Ал Абайдың өлшеміне салсақ: «Адамның адамшылығы істі бастағандығынан білінеді, қалайша аяқтағанымен емес». Демек, осы екі философиялық ойды ұштастыратын болсақ, мынадай қағида шығады: