? Тіл тас жарады, Тас жармаса бас жарады. Әбу Һурайрадан (р.а) жеткен хадисте пайғамбарымыз (с.а.у) былай деген: «Кімде-кім Аллаға және ақырет күніне иман келтірсе, жақсы сөз сөйлесін немесе үндемесін». ⠀ ? Тіл адам баласына сөйлеу үшін берілген. Адамның томаға тұйық боп мүлдем сөйлемей қоюы да дұрыс емес. Себебі адам қоғамдасып өмір сүруге мұқтаж. Ал қоғам болуы үшін адамдар бірімен-бір араласуы, әсіресе сөйлесуі тиіс. Мысалы, дүкенге кіріп, заттардың бағасын сұрау, саудаласу немесе отбасында бала- шағасымен сөйлесу т.б.
Адамды адам ететін – тәрбие мен білім. Егер қайсыбір адамда тәрбие мен білім болмаса, оның орнын тәрбиесіздік пен надандық басады. Өйткені адамның бойындағы ешбір жақсы қасиеттің орны бос қалмайды. Не ғалым, не залым
Шыншылдық — пайғамбарлардың басты бес сипатының бірі, тіпті соның алғашқысы. Алла Тағала Мұса және Ыбырайым пайғамбарлар турасында айтқанда «Расында ол өте турашыл жан әрі хақ пайғамбар еді» (19:41/56), ал Смайыл пайғамбар
Шыншылдық — пайғамбарлардың басты бес сипатының бірі, тіпті соның алғашқысы. Алла Тағала Мұса және Ыбырайым пайғамбарлар турасында айтқанда «Расында ол өте турашыл жан әрі хақ пайғамбар еді» (19:41/56), ал Смайыл пайғамбар турасында «Шын мәнінде ол уәдеге берік жан әрі хақ пайғамбар еді» (19:54) деп сипаттайды.
Пайғамбарымыз Мұхаммед саллаллаһу аләйһи уә сәлләм өзінің бір хадисінде былай дейді:
?Қазақ сөзінде тұрмаған, аманатқа қиянат жасаған адамға «ит екенсің» деп налиды. Қасиетті Құран мен пайғамбар хадистерінде де адам баласының жасаған істеріне қарап оны әрқандай жануарға теңеп жатады. Өйткені хайуанда адам секілді барлық мінез бен қасиеттің жиынтығы жоқ.
?Сахаба Әбу Дәрданың (р.а) Шам өлкесінде қазылық міндетін атқарып жүрген кезі еді. Бірде ол халықтың күнәһар бір адамды тілдеп, балағаттап жатқанын құлағы шалып, олардан:
?Бірде бір кісі Пайғамбарымыз Мұхаммед Мұстафа саллаллаһу аләйһи уә сәлләмға келіп: ⠀ – Уа, Алланың расулы! Маған бір насихат айтыңызшы, соны өмір бойы жасап жүрейін. Бәлкім сол мені құтқарады, – деді. Сонда Алла елшісі:
?Мұсылмандар арасында «Құранда барлық нәрсе жазылып қойған» деген сөз жиі айтылады. Бұл бір қарағанда әсірелеп айтылған сөз секілді көрінеді. Бірақ мұның негізі бар. ⠀ ?Бірде бір мұсылманнан өзге дін өкілі: – Осы сендер Құранда барлық нәрсе жазылған деп айтасыңдар.